Ogólne warunki świadczenia usług na rzecz Konsumentów
Niniejsze „Ogólne warunki świadczenia usług na rzecz Konsumentów” mają
zastosowanie do stosunków pomiędzy E n v i s i o n spółką z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy we Wrocławiu Fabrycznej, Wydział VI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod numerem KRS 0000787497, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 899-286-30-32, REGON 383432470. [dalej: Spółka], której przysługują
prawa do Platformy a Konsumentami. Restauracje odsyła się do „Ogólnych
warunków współpracy dla Restauracji”.
1. Definicje
Oferta: asortyment produktów i usług oferowanych przez
poszczególne Restauracje, które mogą być zamówione przez Konsumenta za
pośrednictwem Spółki (Platformy).
Zamówienie: oświadczenie woli składane Restauracji przez
Konsumenta za pośrednictwem Spółki, a konkretniej Platformy na wybraną
przez niego Ofertę, skutkujące zawarciem Umowy.
Konsument: Osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową, składająca Zamówienie Restauracji za pośrednictwem Spółki, a
konkretniej Platformy.
Umowa: stosunek prawny zawarty pomiędzy Konsumentem a Restauracją
na podstawie złożonego Zamówienia dotyczący jego realizacji oraz jego
dostawy lub osobistego odbioru.
Platforma: strony internetowe, aplikacje, narzędzia i inne
urządzenia Serwisu www.citymenu.pl oraz jego jednostek powiązanych i
partnerów handlowych, na których udostępnia się Usługi
Restauracja: podmiot, prowadzący działalność gospodarczą w
zakresie gastronomii, w szczególności przygotowujący dania, napoje i
podobne produkty, korzystający z usług świadczonych przez Spółkę po
zaakceptowaniu przez nią jego zgłoszenia rejestracyjnego, w celu
zawarcia i opłacenia Umów.
Dane Restauracji: informacje dotyczące Restauracji, w tym, między
innymi, dane podmiotu będącego właścicielem Restauracji i dane
kontaktowe, informacje ogólne, asortyment produktów (dania, przystawki,
dodatki do dań i napoje), ceny poszczególnych produktów (z VAT),
logotyp, grafika, obszar dostawy (wraz z kodami pocztowymi), koszty
dostawy oraz minimalne kwoty zamówienia.
Usługi: Czynności oferowane Konsumentowi przez Spółkę za
pośrednictwem Platformy, w tym w szczególności: publikacja Oferty,
ułatwienie/pośredniczenie przy zawieraniu Umów w tym przekazywanie
Zamówień do właściwej Restauracji, umożliwienie dodawania ocen,
komentarzy i opinii na temat poszczególnych Restauracji oraz ich
wyświetlania, umożliwienie, z zastrzeżeniem postanowień poniższych,
uiszczania online - opłat tytułem realizacji Umów na rzecz Restauracji
[obsługa płatności].
Konto - spersonalizowany panel administracyjny Konsumenta dostępny
po dokonaniu skutecznej rejestracji i zalogowaniu się przez niego na
stronie internetowej
www.citymenu.pl – po podaniu ustalonego
wcześniej loginu oraz hasła, za pomocą którego to Konsument może
korzystać z usług świadczonych przez Spółkę, w tym w szczególności
składać zamówienia na produkty oferowane przez poszczególne Restauracje.
Systemy Płatności Online: PayU i Karta płatnicza (Operator
płatności - PayU Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu, ul. Grunwaldzka
182, 60-166 Poznań, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe
Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy pod nr KRS:
0000274399).
2. Dane Spółki
Dane teleadresowe Spółki działającej pod nazwą ‘citymenu.pl’:
E n v i s i o n spółką z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Św. Jerzego 1a
50-518 Wrocław
Polska
NIP: 899-286-30-32
Adres e-mail: kontakt [@] citymenu.pl
3. Zastosowanie i Postanowienia Ogólne
- Niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług dla Konsumentów [dalej:
OWU] mają zastosowanie wyłącznie do Usług świadczonych przez Spółkę,
za które to ponosi ona pełną odpowiedzialność. Spółka informuje, iż
korzystanie z Platformy przez Konsumentów jest usługą świadczoną
drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r., Nr 144, poz.
1204, z późn. zm.) [dalej: u.ś.u.e], które to odbywa się podstawie
niniejszych OWU, pełniących również rolę Regulaminu w rozumieniu 8
u.ś.u.e. Niniejsze OWU określają w szczególności zasady świadczenia
Usług oferowanych na Platformie, ich zakres oraz zasady korzystania
z nich. Spółka nie odpowiada natomiast za prawidłowe wykonanie
Umowy, nie jest bowiem jej stroną.
- Usługi świadczone przez Spółkę na rzecz Konsumentów, a wchodzące w
zakres niniejszych OWU mają, w stosunku do nich charakter bezpłatny.
- Spółka nieodpłatnie udostępnia Konsumentom niniejsze OWU za
pośrednictwem Platformy w systemie teleinformatycznym, a także w
sposób umożliwiający jego pobranie, odtworzenie, utrwalenie i
wydrukowanie.
4. Zasady Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną:
- Rozpoczęcie świadczenia Usług przez Spółkę, następuje z chwilą
rozpoczęcia korzystania przez Konsumenta z Platformy, a co za tym
idzie akceptacją warunków niniejszych OWU. Świadczenie Usług przez
Spółkę na rzecz Konsumenta nie jest ograniczone w czasie.
- Konsumenci mają możliwość zarejestrowania się na Platformie –
utworzenia Konta na skutek podania w formularzu rejestracyjnym
dostępnym na stronie internetowej:
www.citymenu.pl w zakładce
„Rejestracja” swojego imienia, nazwiska, adresu poczty
elektronicznej oraz hasła. Do aktywacji Konta niezbędnym jest
kliknięcie przez Konsumenta w link aktywacyjny przesyłany
niezwłocznie na podany przez niego adres e-mail. Utworzenie Konta
może się również odbyć poprzez wybranie odpowiedniej opcji podczas
składania zamówienia lub połączenie Platformy z aplikacją
Facebook.com. Konsument może zrezygnować ze świadczonych Usług w
każdym czasie.
- Usunięcie Konta danego Konsumenta następuje na skutek wniosku
złożonego przez niego w formie pisemnej na adres: Św. Jerzego 1a, 50-518
Wrocław, za pomocą poczty elektronicznej na adres
k o n t a k t [@] citymenu.pl lub też
formularza kontaktowego dostępnego pod adresem
https://citymenu.pl/czat po upływie 14 dni od dnia jego otrzymania
przez Spółkę.
- Spółka ma prawo do natychmiastowego usunięcia Konta danego
Konsumenta, w sytuacji rażącego naruszania przez niego postanowień
niniejszych OWU, w tym w szczególności: umyślnego wystawiania
niezgodnych z prawdą ocen poszczególnych Restauracji, dostarczania
treści o charakterze bezprawnym, o których mowa w ust. 9 czy też
podania nieprawdziwych/fałszywych danych podczas procesu
rejestracyjnego - jeżeli nie zaprzestaje on przedmiotowego działania
pomimo wyznaczonego przez Spółkę w tym zakresie terminu - nie
krótszego niż 7 dni.
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności za niemożność świadczenia Usług
na rzecz Konsumenta na skutek działania siły wyższej.
- Korzystanie przez Konsumentów z Usług, z zastrzeżeniem ust. 8 jest
możliwe wyłącznie przy pomocy podłączonego do sieci Internet
komputera klasy PC, Mac lub podobnego, wyposażonego w
przeglądarkę internetową
- Korzystanie przez Konsumentów z Usług świadczonych przez Spółkę jest
również możliwe na urządzeniach przenośnych takich jak: smartfon,
tablet, palmtop w wersji mobilnej. Warunkiem niezbędnym jest jednak
dostęp jednego z urządzeń wymienionych w zd. poprzednim do sieci
Internet oraz wyposażenie go w jedną z przeglądarek
- W ramach korzystania z Usług niedozwolone jest dostarczanie przez
Konsumenta treści o charakterze bezprawnym, w tym w
szczególności:
- danych i informacji spreparowanych w sposób stwarzający ryzyko
naruszenia bezpieczeństwa systemu informatycznego lub stabilności
Platformy;
- informacji naruszających jakiekolwiek dobra Spółki lub osób
trzecich;
- innych danych i informacji naruszających bezwzględnie obowiązujące
przepisy prawa, w tym w szczególności treści pornograficznych,
odwołujących się do rasizmu, nacjonalizmu, faszyzmu, czy też
propagujących przemoc.
- Korzystając z Platformy Konsumenci mają obowiązek postępować zgodnie
z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi oraz zasadami
współżycia społecznego.
- Zakazane jest wykorzystywanie przez Konsumentów Usług w sposób
sprzeczny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi, dobrymi
obyczajami lub w sposób naruszający uzasadnione interesy Spółki. W
szczególności Konsument nie będzie podejmował czynności, które
mogłyby narazić Spółkę na jakąkolwiek szkodę majątkową.
- Zabronione jest pobieranie przez Konsumentów zawartości baz danych
udostępnionych na Platformie i wtórne ich wykorzystywanie w całości
lub w istotnej części co do jakości lub ilości.
- Spółka zastrzega, iż wszystkie wiadomości i materiały dostępne na
Platformie są objęte ochroną prawa autorskiego. Konsument ma prawo
do korzystania z nich jedynie w ramach dozwolonego użytku
osobistego. Kopiowanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie w
Internecie i inne formy korzystania z materiałów i wiadomości
umieszczonych na Platformie wykraczające poza granice dozwolone
prawem jest zabronione.
5. Oferta
- Spółka publikuje Ofertę w imieniu i na rzecz Restauracji w
Platformie, zgodnie z Danymi Restauracji przekazanymi przez
Restauracje.
- Spółka prezentuje wszystkie Dane Restauracji w sposób wyraźnie
wskazujący Konsumentowi jego prawa i obowiązki w przypadku
akceptacji Oferty.
- Restauracja może używać składników oraz dodatków do posiłków i
napojów, które mogą powodować alergie i nietolerancje. Jeśli
Konsument ma alergię na jakiekolwiek artykuły spożywcze, zalecamy
skontaktować się z Restauracją telefonicznie, aby uzyskać aktualne
informacje o alergenach przed złożeniem Zamówienia.
6. Umowa
- Umowa zawierana jest w momencie ukończenia składania Zamówienia
przez Konsumenta poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”.
Konsument niezwłocznie otrzyma potwierdzenie jej zawarcia na podany
przez siebie podczas składania Zamówienia adres mailowy.
- Umowa może być prawidłowo wykonana przez Restaurację wyłącznie pod
warunkiem podania przez Konsumenta prawidłowych i pełnych danych
kontaktowych podczas składania Zamówienia. Konsument jest
zobowiązany do natychmiastowego zgłoszenia wszelkich nieścisłości w
danych, w szczególności dotyczących płatności, które zostały
przekazane lub wymienione Spółce lub Restauracji.
- W celu uzyskania informacji o statusie realizacji Umowy Konsument
może kontaktować się bezpośrednio z Restauracją za pomocą danych
kontaktowych podanych w Platformie oraz potwierdzeniu Zamówienia, o
którym mowa w ust. 1. Po złożeniu Zamówienia przez Konsumenta,
Konsument winien być dostępny za pośrednictwem telefonu lub poczty
elektronicznej zarówno dla Restauracji, jak i Spółki, zgodnie z
danymi kontaktowymi wskazanymi przy składaniu Zamówienia.
- Jeżeli Konsument zdecyduje się na realizację Umowy poprzez
dostarczenie mu zamówionych produktów, winien on być obecny pod
wskazanym przy składaniu Zamówienia adresem dostawy w celu jego
odbioru.
- Jeżeli Konsument zdecyduje się na realizację Umowy poprzez
samodzielny odbiór zamówionych produktów, winien on zgłosić się w
tym celu i o wskazanej godzinie do punktu odbioru zamówień
Restauracji. Godzina, o której mowa w zd. poprzednim zostanie
wskazana Konsumentowi drogą elektroniczną (e-mail potwierdzający
złożenie Zamówienia) lub na Platformie.
- W momencie dostarczenia Zamówienia Restauracja może poprosić o
dokument tożsamości, jeśli Zamówienie obejmuje produkty alkoholowe
lub inne produkty z ograniczeniem wiekowym. Jeśli Konsument nie jest
w stanie wylegitymować się odpowiednio lub nie spełnia minimalnych
wymogów wiekowych, Restauracja odmówi dostarczenia odpowiednich
produktów Konsumentowi. W takim przypadku pobrane mogą zostać koszty
z tytułu unieważnienia Zamówienia.
7. Odstąpienie od Umowy
- Z uwagi na łatwo psujący się charakter oferowanych przez
poszczególne Restauracje produktów, Konsument nie jest uprawniony do
odstąpienia od Umowy po rozpoczęciu jej faktycznej realizacji (art.
38 pkt 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta (Dz.U.
2014 poz. 827). Odstąpienie od zwartej Umowy przed rozpoczęciem jej
faktycznej realizacji jest możliwe bez podania jakiejkolwiek
przyczyny poprzez kontakt telefoniczny z Restauracją.
- Spółka wskazuje Konsumentowi, że Restauracja jest uprawniona do
odstąpienia od Umowy, w przypadku:
a) zaistnienia siły wyższej uniemożliwiającej realizację Umowy,
b) dezaktualizacji zamieszczonej w Platformie Oferty w sytuacji, gdy
Konsument nie zgodził się na alternatywę dotycząca Zamówienia
złożoną przez Restaurację,
c) przekazania przez Konsumenta nieprawidłowego lub nieosiągalnego
numer telefonu lub adresu dostawy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy przez którąkolwiek ze stron
traktuje się ja jako niezawartą. Spółka dokona zwrotu płatności
uiszczonej przez Konsumenta przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Konsument.
- W przypadku złożenia przez Konsumenta fałszywego Zamówienia lub
niewykonania przez niego Umowy (w szczególności przez jej
nieopłacenie lub nieobecność w miejscu dostawy lub w punkcie odbioru
w celu odebrania zamówionych produktów), Spółka jest uprawniona do
odmowy przyjęcia jakichkolwiek przyszłych Zamówień od takiego
Konsumenta.
- Spółka jest uprawniona do niezwłocznego odrzucania Zamówień
składanych przez Konsumentów, jeżeli zachodzi uzasadniona wątpliwość
co do ich poprawności lub autentyczności. W przypadku odrzucenia
przez Spółkę Zamówienia już opłaconego, Spółka przeleje wpłaconą
kwotę na rachunek, z którego nastąpiła płatność. W przypadku
uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa, Spółka jest
zobowiązana do powiadomienia o tym fakcie odpowiednich organów
ścigania.
8. Płatność
- W momencie zawarcia Umowy zgodnie z postanowieniami art. 6.1
niniejszych Ogólnych warunków świadczenia usług na rzecz
Konsumentów, po stronie Konsumenta powstaje obowiązek płatności na
rzecz Restauracji ceny wynikającej z Zamówienia. Podana w Zamówieniu
cena stanowi całkowitą cenę jaką Zamawiający zobowiązany będzie
zapłacić wraz z należnym podatkiem oraz kosztem dostawy. Obciążenie
Zamawiającego dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu
jego wyraźnej zgody. Konsument może wywiązać się ze wskazanego w zd.
pierwszym obowiązku na skutek skorzystania z oferowanych za
pośrednictwem Platformy Systemów Płatności Online lub przekazując
należność kurierowi w momencie dostawy lub płacąc w Restauracji przy
odbiorze. Dostępność sposobów zapłaty wymienionych w zd. poprzednim
jest uzależniona od indywidualnych ustaleń poczynionych pomiędzy
Spółką, a daną Restauracją i może zostać ograniczona. Konsument jest
informowany o dostępnych sposobach zapłaty na Platformie podczas
składania Zamówienia w danej Restauracji i musi dokonać wyboru
jednego z nich przed złożeniem Zamówienia, tj. przed kliknięciem
przycisku „Zamawiam i płacę”.
- Z zastrzeżeniem postanowień art. 7 ust. 3 niniejszych Ogólnych
warunków świadczenia usług dla Konsumentów (częściowy) zwrot
płatności online winien być możliwy wyłącznie w przypadku
niemożności dostarczenia części Zamówienia i akceptacji realizacji
części tego Zamówienia przez Konsumenta. Zwrot jest zawsze
dokonywany na rachunek, z którego dokonano płatności.
- Zwrot płatności online jest dokonywany w terminie do 10 dni
roboczych od momentu uzyskania przez Spółkę informacji o odstąpieniu
od zawartej Umowy. W przypadku odrzucenia Zamówienia, o którym mowa
w art. 7 ust. 5 niniejszych OWU zwrot płatności online jest
dokonywany w terminie do 10 dni roboczych od momentu tegoż
odrzucenia.
- Restauracja upoważniła Spółkę do akceptacji w jej imieniu płatności
online dokonywanych przez Konsumentów.
9. Zasady Zamieszczanie Wpisów na Platformie przez Konsumentów:
- Spółka umożliwia Konsumentom dokonywanie ocen wykonania Umów przez
poszczególne Restauracje w szczególności poprzez możliwość
przyznawania im gwiazdek i/lub wystawianie komentarzy
- W przypadku odstąpienia od Umowy, wystawione przez Konsumentów oceny
nie będą publikowane.
- Spółka jest upoważniona, lecz nie zobowiązana, do ujawnienia ocen, o
których mowa w powyższych ustępach wszystkim użytkownikom Platformy.
Oceny ujawniane są w ciągu 7dni. Spółka ma możliwość usuwania
wystawionych ocen.
- Konsument zamieszcza oceny wyłącznie na własną odpowiedzialność.
10. Rozpatrywanie reklamacji
- Reklamacje Konsumentów dotyczące Oferty, Zamówienia lub realizacji
Umowy winny być składane bezpośrednio do Restauracji z
wykorzystaniem jej danych kontaktowych wymienionych w Platformie. W
przypadku zgłoszenia reklamacji, o której mowa w zd. poprzednim
Spółka może odgrywać jedynie rolę mediatora.
- W przypadku reklamacji Konsumenta dotyczącej Usług, reklamacja winna
być przekazana Działowi Obsługi Klienta Spółki za
pośrednictwem:
a) formularza kontaktowego dostępnego pod adresem https://citymenu.pl/kontakt,
b) poczty elektronicznej na adres k o n t a k t [@] citymenu.pl lub
c) poczty tradycyjnej na adres: Św. Jerzego 1a, 50-518 Wrocław,
- Po otrzymaniu przez Spółkę reklamacji, o której mowa w ust. 2,
zostanie ona niezwłocznie rozpatrzona, jednak nie później niż w
terminie dwóch tygodni od dnia jej otrzymania. Spółka potwierdzi
otrzymanie reklamacji złożonej przez Konsumenta na podany przez
niego podczas zgłoszenia adres mailowy.
11. Prawo właściwe i właściwość sądów
- Do wykonywania Usług świadczonych przez Spółkę na rzecz Konsumentów,
stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w
szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja
2014 r o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827),
- Wszelkie spory pomiędzy Spółką, a Konsumentem odnoszące się do
realizacji Usług przez Spółkę będą rozpoznawane przez Sąd właściwy
miejscowo według przepisów prawa polskiego.
12. Polubowne rozwiązywanie sporów
Komisja Europejska prowadzi platformę internetowego rozstrzygania sporów.
Platforma ta dostępna jest pod adresem: http://ec.europa.eu/odr. Spółka
zastrzega, iż korzystanie z innych alternatywnych mechanizmów
rozwiązywania sporów wymaga uzyskania zgody Spółki.
13. Newsletter
Składając Zamówienie, Konsument może wyrazić zgodę na otrzymywanie w
formie newslettera informacji o restauracjach, ofertach specjalnych i
kuponach rabatowych. Konsument może w każdej chwili wycofać swoją zgodę
pod adresem: https://citymenu.pl/newsletter/cancel,
po uprzednim zalogowaniu
na swoje Konto lub kontaktując się z Działem Obsługi Klienta
14. Wgląd i poprawianie przechowywanych danych osobowych
Spółka przetwarza oraz przechowuje dane osobowe Konsumenta.
Przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych, w tym możliwość ich
poprawiania/zmiany/usunięcia uregulowane zostało szczegółowo w
Polityce
Prywatności.